Naar Inkoopdienstverlening

Leveranciers- en Contractmanagement

Binnen de Rijksoverheid heeft elk ministerie contractmanagement georganiseerd om tussen de categorie en afnemers de juiste inkoopschakel te hebben. De leveranciers- en contractmanagers (LCM) hebben daarbij een verbindende rol.


Doelstelling

Met leveranciers- en contractmanagement borgen we de naleving van de contractuele afspraken. Het gaat daarbij zowel om inhoudelijke afspraken over de uitvoering, als ook om afspraken over prijzen, indexaties, rechten en plichten. Bij IUC-Noord staat samenwerken, verbinden en oplossingsgericht werken met afnemers, leveranciers en met de categorieën centraal.

Taken en werkzaamheden

Een belangrijke taak is het bijdragen en ondersteunen tijdens aanbestedingen en implementaties van Rijksbrede raamovereenkomsten bij onze afnemers. Hierbij staan het inkoopproces en de behoefte van onze afnemers centraal. Bij eventuele problemen/ knelpunten zijn wij het eerste aanspreekpunt voor afnemers en leveranciers. Bij patstelling wordt er vanuit LCM geëscaleerd naar desbetreffende categorie. Op deze manier worden onze afnemers ontzorgt, zodat zij zich kunnen richten op de inhoud en de relatie met de leverancier.

Daarnaast voeren wij gesprekken met de leverancier over de tevredenheid en uitnutting van de verschillende raamovereenkomsten.

De informatie en ervaringen van afnemers en leveranciers nemen wij mee in toekomstige inkoopopdrachten en aanbestedingen.

Contact

Voor vragen of meer informatie over leveranciers- en contractmanagement kunt u mailen naar: iuc-lcm@iuc-noord.nl